Speciale websites en registratiecodes: zo veranderen Taylor Swift en Olivia Rodrigo de ticketverkoop
- Nieuws
- Speciale websites en registratiecodes: zo veranderen Taylor Swift en Olivia Rodrigo de ticketverkoop
Olivia Rodrigo staat op 24 en 25 mei in de Ziggo Dome en deze week gaat de kaartverkoop beginnen. Spannend voor alle fans natuurlijk want dit is niet zomaar een kaartverkoop. Om de kans te krijgen om een kaartje te kunnen bemachtigen moest je je registreren voor dit evenement. Dit was eerder dit jaar ook al het geval bij Taylor Swift. Maar hoe werkt zo'n kaartverkoop nou eigenlijk?
Hoe scoor je tickets?
Zoals eerder genoemd was het noodzakelijk om je te registreren voor deze kaartverkoop. Fans moesten zich vóór 17 september inschrijven om überhaupt kans te maken op deelname aan de kaartverkoop. Dit is dus geen garantie op tickets.
Een dag voor de kaartverkoop op 21 september om 15:00 krijgen de gelukkigen een toegangscode om hieraan deel te nemen. Wat als je geen code krijgt? Dan heb je eigenlijk gewoon pech, codes zijn niet overdraagbaar en zijn gebonden aan je Ticketmaster account.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Maar.. werkt dit systeem?
Eerder dit jaar maakten we allemaal kennis met dit nieuwe systeem van Ticketmaster dat als eerste werd gebruikt tijdens de tour van Taylor Swift. De vraag voor tickets was zo hoog dat Taylor dit systeem introduceerde om de "echte" fans een kans te geven op tickets. Dit gaat niet altijd vlekkeloos. Eerder dat jaar hadden veel fans problemen met inloggen op hun Ticketmaster account ook al hadden ze een code. In de Verenigde Staten ging het helemaal mis. De verkoopsite kon het aantal mensen helemaal niet aan en daardoor bleef de site haperen. Maar wees niet bang! Dit hoeft niet het geval te zijn.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
De toekomst van Ticketmaster
Veel mensen waren verbaasd dat Olivia voor deze vorm van verkoop koos. De vrij nieuwe manier heeft natuurlijk nog veel gebreken maar dit is een zeker een vorm die we in de toekomst vaker zien bij grote shows waarbij de verwachting is dat er meer vraag dan aanbod zal zijn. Fingers crossed dat het bij Olivia Rodrigo allemaal vlekkeloos zal verlopen!