Waarom willen we massaal kleding van FEBO, Lidl en Zeeman?
- Nieuws
- Waarom willen we massaal kleding van FEBO, Lidl en Zeeman?
Sokken, trainingspakken, schoenen... Het wordt allemaal steeds vaker uitgebracht door ketens die niet per se heel populair zijn onder jongeren. Toch lukt het ze om viraal te gaan met hun kledinglijn! Sander belde met creative director Jordi van de Bovenkamp om erachter te komen hoe dat in godsnaam mogelijk is.
Jordi vertelt dat het eigenlijk een hele simpele truc is die supergoed werkt: "Gekheid en lelijkheid is nu een reden om jezelf te ontwikkelen, het maakt jezelf ineens cool. Ik vind dat een hele leuke ontwikkeling. Het is vanuit de makers heel slim, want het grootste goed dat je kunt creëren is dat mensen het over je merk hebben. Zodra mensen het over je hebben bij het koffieapparaat, weet je dat je goed bezig bent. Een poster ophangen is effectief, maar het is natuurlijk veel beter wanneer iedereen je merk letterlijk aan wil doen en ermee rondloopt."
Video niet beschikbaar
Middelvinger naar vroeger
Terwijl je vroeger alleen maar cool was als je bepaalde merken droeg, lijkt deze trend dus eigenlijk een hele grote middelvinger naar vroeger. "Ik ben heel benieuwd hoe deze trend zich gaat ontwikkelen. Het is toch eigenlijk heel raar dat je met een trui gaat lopen van een fucking snackbar," zegt Jordi. Wat het volgende merk wordt dat in de trend meegaat? To be continued...