Commercial Robin Thicke te seksueel getint
- Nieuws
- Commercial Robin Thicke te seksueel getint
Een commercial voor speakers met in de hoofdrol Robin Thicke en drie schaars geklede dames mag in Groot-Brittannië voortaan pas na half acht 's avonds de buis op. De spot zou namelijk te seksueel getint zijn.
'Blurred Lines' van Robin Thicke is misschien wel de meest controversiële single van het jaar, want de zanger kreeg al verschillende vrouwenrechtenorganisaties achter zich aan. De tekst zou vrouwonvriendelijk zijn en de videoclip vol naakte dames al helemaal. Het lag dan ook in de lijn der verwachting dat er kritiek zou komen op een commercial die Robin Thicke heeft opgenomen. Daarin promoot hij samen met drie schaars geklede dames een speaker op de melodie van 'Blurred Lines'.
De Britse mediawaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vindt de spot te seksueel getint en daarom mag het filmpje niet voor 19.30 uur 's avonds worden uitgezonden op de Britse televisie. Tot nu toe kwamen er 97 klachten binnen bij de organisatie. Fabrikant Beats Electronics International heeft in een reactie laten weten niemand te willen beledigen met de commercial. Het bedrijf noemt de beelden in de reclamespot 'sterk en speels', maar denkt dat het 'geen seksuele connotaties' oproept bij de meeste kijkers.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.