U2 primeurt nieuwe track tijdens Super Bowl
- Nieuws
- U2 primeurt nieuwe track tijdens Super Bowl
Tijdens de beroemde Super Bowl finale brengt U2 een gloednieuw nummer uit voor het goede doel, Bono’s liefdadigheidsinstelling RED.
Het nieuwe nummer van U2 heet ‘Invisible’ en is te horen in een reclamespot van Bono’s liefdadigheidsinstelling RED in samenwerking met Bank of America. Deze twee slaan de handen ineen om geld op te halen voor het goede doel. De commercial wordt voor het eerst vertoond tijdens de beroemde American Football finale Super Bowl. Ieder jaar kijken er zo’n honderd miljoen mensen naar dit sportevenement.
Het liedje is tijdens en 24 uur na de Super Bowl finale gratis te downloaden via iTunes. Bank of America doneert $1 (met een maximum totaal van $2 miljoen) voor iedere download aan RED, de organisatie die zich wereldwijd inzet om AIDS, malaria en tuberculose te bestrijden. In 2006 zette U2′s frontman Bono deze organisatie op.
Met de extra donatie van Bank of America verwacht RED meer dan een kwart miljard dollar op te halen. Bono laat in een verklaring weten dat de financiële support van Bank of America ertoe heeft geleid dat andere organisaties zoals Gates Foundation, SAP en Africa’s Motsepe Family de actie ook financieel steunen.
Ieder jaar treden er bekende artiesten op tijdens de beroemde Super Bowl finale. Dit jaar zijn dat Red Hot Chili Peppers en Bruno Mars. Tijdens eerdere edities stonden onder andere Beyoncé, Bruce Springsteen en Madonna op het podium.