Concert afgelast? Dan krijg je je servicekosten niet terug
- Nieuws
- Concert afgelast? Dan krijg je je servicekosten niet terug
Als je een concertkaartje koopt, betaal je ook servicekosten. Als een evenement niet doorgaat krijg je de ticketprijs terug, maar het bedrag voor servicekosten niét. En dat is in strijd met de wet, zegt de Consumentenbond.
Fikse prijzen
Volgens de Consumentenbond zou je 100% van het bedrag terug moeten krijgen als er iets geannuleerd of verplaatst wordt, ongeacht de algemene voorwaarden. Daarnaast valt het hen op dat de servicekosten soms per evenement verschillen en ook steeds hoger oplopen. "We hebben soms hele hoge kosten gezien van dertien euro per kaartje. Als je dan vier kaartjes hebt gekocht en je krijgt die 52 euro niet terug, dan ga je enorm het schip in als consument."
En daar is Mark het dus mooi effe niet mee eens: "Wat een krankzinnig bedrag voor servicekosten! Ga niet doen alsof je me een extra dienst verleent voor die 13 euro."
Video niet beschikbaar
Reactie Ticketmaster
Ticketmaster laat aan de NOS weten dat, volgens hun algemene voorwaarden, het leveren van de tickets een losse overeenkomst is met de klant. Daarvoor betaal je de servicekosten naast de kosten van het daadwerkelijke ticket. Als jij een concertkaartje koopt en zij zorgen dat het ticket in je mailbox of op je deurmat belandt, hebben zij hun diensten verleend. Daarom hoeft het bedrag volgens hen niet teruggegeven te worden als een concert niet doorgaat.
Tips voor jou
Mocht er nou binnenkort een concert verplaatst worden waarvoor je kaartjes retourneert en je de servicekosten niet terugkrijgt... Nieuwslezeres Malou heeft nog wat tips voor je: "Ga er flink achteraan op social media, op publieke platformen heb je meer kans om het terug te krijgen." Daarnaast kun je een klacht indienen bij de ConsuWijzer.