Spotify voert een prachtige campagne tegen inreisverbod van Trump
- Nieuws
- Spotify voert een prachtige campagne tegen inreisverbod van Trump
Je kunt de mensen misschien wel bannen, maar nooit hun muziek. In een nieuwe campagne neemt Spotify het op tegen Donald Trump en zijn inreisverbod and we love it!
I'm with the banned
In samenwerking met artiesten uit de zes landen (Iran, Syrië, Somalië, Jemen, Sudan en Libië) waar Trump een inreisverbod tegen heeft, start de streamingdienst het project I'm with the banned. Deze artiesten uit het Midden-Oosten reisden afgelopen maanden naar Canada om daar in samenwerking met Amerikaanse artiesten als Pusha T, X Ambassadors en Desiigner in actie te komen.
Samen maken ze korte video's die uiteindelijk gebundeld worden in een documentaire die eind dit jaar uitkomt. De documentaire focust zich op kwesties die overal ter wereld spelen. Zaken als immigratie en LGBTQ equality, maar ook politiek.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Muziek voor iedereen
Het is een enorm belangrijk statement dat Spotify met deze actie maakt. Het doel? Het doorbreken van stereotyperingen, het vormen van nieuwe genres en het proberen om kunst met open oren te benaderen. Allemaal met dit motto in ons achterhoofd. Music has always been - and will always be - for everyone.
De video's
Alle samenwerkingen zijn terug te vinden op het YouTube-kanaal van Spotify. De eerste paar clips staan er al op en het zijn stuk voor stuk prachtige kunstwerkjes vol betekenis. You go, Spotify!